Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av produkter gjennom www.lilltech.no til privat- og bedriftskunder. Vi leverer til adresser i Norge.

 

Registrering

For å handle på lilltech.no kan du registrere deg som kunde. Konto kan opprettes under «log in» eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

 

Bestilling

Når Lilltech AS mottar din bestilling via nettbutikken, vil vi bekrefte ordren ved å automatisk sende en ordrebekreftelse til deg per e-post. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Din bestilling er bindende når bestillingen er fullført. Lilltech AS blir samtidig bundet av din bestilling så lenge den ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du kan likevel angre på kjøpet og vi ber deg si i fra til oss så fort som mulig slik at vi kan slette din ordre før den sendes fra oss.

 

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil i spesifikasjoner, tekst, pris og annen informasjon på våre nettsider kan forekomme.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt og det vil ta lang tid før vi har produktet på lager igjen. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet.

 

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.

 

Rabatter og tilbud

Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ut angitt kampanjeperiode. Ulike tilbud og rabattkoder kan ikke kombineres. Rabattkoder må legges til i handlekurven og kan ikke legges til etter at ordren er fullført. Man kan kun benytte en rabattkode pr handel.

 

Betaling

Kjøp betales med faktura eller Paypal.

 

Levering og forsinkelse

Din ordre vil normalt sendes i løpet av 24 timer dersom varene finnes på vårt lager etter at vi har mottatt bestillingen fra deg. Kommer bestillingen på helligdager eller helg vil det ta noe lenger tid før ordren blir sendt. Din ordre vil sendes med Bring som vanlig servicepakke. Dersom levering er til et firma sendes pakken som bedriftspakke. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 dager avhengig av hvor i landet du bor. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på «min side». Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig.

 

Uavhentede pakker

Dersom du unnlater å hente pakken på postkontoret vil vi belaste deg med 150 kr for uavhentet forsendelse. Dette for å dekke våre fraktkostnader tur /retur, og våre lagerhåndteringskostnader.

 

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten eller om produktene ellers har feil eller mangler.

 

Ved eventuelle mangler, ta straks kontakt med kundeservice på 63 93 49 50 eller ehandel@lilltech.no som vil hjelpe deg med å rette opp feilen.

 

Dine rettigheter ved feil og mangler (reklamasjon)

Dersom produktene har mangler kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas.

Mangelen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Mangler du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som en mangel som har oppstått før du fikk produktene.

Melding om mangler ved produktene overbringes oss, av bevishensyn, skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen og senest innen to måneder.

Lilltech AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter fakturadato, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet leveres oss i tilnærmet samme stand som du mottok den. Varen skal være i salgbar stand, det vil si være ubrukt og returneres i og med original emballasje. Brutte forseglinger opphever angreretten.

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

 

Personopplysninger

Lilltech AS behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud eller nyhetsbrev, gjøres dette bare når du har samtykket til det. Du vil når som helst ha mulighet til å trekke tilbake dette samtykket

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via Kontaktskjema.

 

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

 

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukertvistutvalget i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Paypal